Τρίτη 23 Ιουλίου 2019

Το γεωγραφικό σύστημα ( GIS) της ΕΥΠ

Είναι πραγματικά τραγική ειρωνεία της ίδιας της ζωής το ότι ο σημερινός Υπουργός Προστασίας του Πολίτη ψάχνει για λύσεις στο θέμα της φύλαξης των συνόρων, όταν υπ' ευθύνη του και κατά την περίοδο διακυβέρνησης του Παπανδρέου όχι μόνο δεν έκανε χρήση του συστήματος GIS, που είχε προμηθευτεί η υπηρεσία επί Κ. Καραμανλή, αλλά έστειλε και στα δικαστήρια ένα μεγάλο αριθμό υπαλλήλων της ΕΥΠ!
Γράφει ο Κωνσταντίνος Τερζής

Και να που το θέμα των λαθρομεταναστών και της διαχείρισής τους εντός της ελληνικής επικράτειας, επέστρεψε και, μάλιστα, με τον χειρότερο δυνατό τρόπο. Μέσω της χωρίς όρους και χωρίς καμία προετοιμασία απελευθέρωσης των μέχρι προ ολίγων ημερών κρατουμένων στα κέντρα κράτησης.

Κι ενώ όλοι ασχολούνται με την «διαχείριση» - αντιμετώπιση του προβλήματος, κανείς δεν δείχνει να ενδιαφέρεται για το μείζον, δηλαδή για την πρόληψη του φαινομένου της λαθρομετανάστευσης και για την επί της ουσίας αντιμετώπισή του, αφού αποτελεί υπαρκτή απειλή τόσο για την δημογραφική αλλοίωση όσο και για την ασφάλεια της χώρας.
Προφανώς, κανείς αρμόδιος πολιτικός δεν ενδιαφέρεται να εξαλείψει – διαγράψει το υφιστάμενο πρόβλημα της αθρόας εισόδου λαθρομεταναστών στην Ελλάδα, ούτε ακόμη και εάν αυτή η είσοδος δημιουργεί πλείστα όσα προβλήματα για την εσωτερική ειρήνη και ασφάλεια των πολιτών της χώρας.
Ειρήνη και ασφάλεια που απειλούνται ευθέως από την είσοδο οργανωμένων και εκπαιδευμένων τρομοκρατικών ομάδων ριζοσπαστών ισλαμιστών ή και… τζιχαντιστών (σύμφωνα με ήδη υπάρχουσες πληροφορίες από μουσουλμάνους που κατοικούν στην Αθήνα, τζιχαντιστές έχουν κάνει ήδη την εμφάνισή τους και οργανώνονται για να «παρεμβληθούν στην πολιτική της Ελλάδας»).
Πώς θα μπορούσαμε, άραγε, να αντιμετωπίσουμε την είσοδο εκατοντάδων (σε καθημερινή βάση) λαθρομεταναστών (ή εποίκων;) στην Ελλάδα; Η απάντηση είναι αυθόρμητη: Με την αύξηση της φρούρησης των Ελληνικών συνόρων,η οποία μέχρι στιγμής (λόγω πολιτικών αποφάσεων) κάθε άλλο παρά επαρκής είναι, προκειμένου να μειωθεί –έστω- η λαθραία είσοδος στην χώρα, είτε από θαλάσσιες οδούς είτε από χερσαία εδάφη. Και είναι αναγκαία αυτή η αύξηση και αποτελεσματικότητα στην επιτήρηση των συνόρων, επειδή η Τουρκία δεν συνεργάζεται με τις αρμόδιες Ελληνικές και τις Ευρωπαϊκές αρχές, παρά το ότι επιχορηγείται από την Ευρώπη με πολύ περισσότερα χρήματα από την Ελλάδα, προκειμένου να μειωθεί η μετακίνηση ταλαίπωρων πληθυσμών προσφύγγων προς την Ευρώπη.

Στα πλαίσια αυτής της αντιμετώπισης υπάρχουν δύο γενικές προτεινόμενες κατηγορίες - λύσεις, οι οποίες δεν εκθέτουν σε κίνδυνο τους λαθρομετανάστες.

Η πρώτη κατηγορία για την αντιμετώπιση της λαθρομετανάστευσης αφορά την χρήση φυσικών προσώπων, εντός της Τουρκίας, που θα «προσληφθούν» από τις ελληνικές υπηρεσίες προκειμένου να συμμετέχουν στη δημιουργία ενός αξιόπιστου δικτύου «συνεργατών» που θα μεταφέρει ταχύτατα και έγκαιρα κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με λαθρομεταναστευτικές ομάδες (μικρές ή μεγάλες) που με ή χωρίς την βοήθεια δουλεμπόρων μετακινούνται προς την Ελλάδα.

Φυσικά, το συγκεκριμένο εγχείρημα –τρόπος πρόσληψης πληροφοριών- κρίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνο (για τους συμμετέχοντες σ´ αυτό) και δαπανηρό, αλλά και μη αξιόπιστο, αφού κανείς δεν θα μπορεί να εγγυηθεί για την πιθανή εμπλοκή (διείσδυση για δημιουργία συνθηκών ασυγχρονισμού τόσο στην αξιοπιστία όσο και στην καθυστέρηση στην ταχύτητα μεταφοράς των πληροφοριών προς την Ελλάδα) των τουρκικών αρχών (Αστυνομίας, Λιμενικού, Ασφάλειας, μυστικών υπηρεσιών κ.α.).

Η δεύτερη «κατηγορία» έγκαιρης αντιμετώπισης – πρόληψης της εισόδου των λαθρομεταναστών, αφορά την χρήση ειδικών εποπτικών σύγχρονων ηλεκτρονικών μέσων. Συγκριτικά, σε σχέση με τη χρήση ανθρώπινου δυναμικού ξένης χώρας, η συγκεκριμένη μέθοδος κρίνεται πως είναι πολύ πιο οικονομική.

Πόσο κοστίζει, όμως, ένα σύγχρονο και ικανό σύστημα επιτήρησης και παρακολούθησης της συνοριογραμμής μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας; Η απάντηση είναι πως κοστίζει 1,5 έως 3 εκατομμύρια ευρώ και είναι σε θέση να καλύπτει το σύνολο των Ελληνικών χερσαίων ή θαλασσίων συνόρων.
Το αστείο είναι πως η Ελλάδα δεν χρειάζεται να προχωρήσει στην αγορά ενός τέτοιου συστήματος, επειδή το έχει ήδη αγοράσει (επί πρωθυπουργίας του Κ. Καραμανλή)!!! Μάλιστα, η αγορά του συγκεκριμένου ηλεκτρονικού συστήματος έγινε μέσω σχετικών ευρωπαϊκών κονδυλίων και δεν επιβάρυνε σχεδόν καθόλου τον προϋπολογισμό της αρμόδιας ελληνικής υπηρεσίας, δηλαδή της Εθνικής Υπηρεσίας Πληροφοριών.
Όμως, αν και το σύστημα αγοράστηκε επί διοικήσεως στην ΕΥΠ του Πρέσβη κ. Ι. Κοραντή, εγκαταστάθηκε και δοκιμάσθηκε εισπράττοντας άριστες κριτικές, ποτέ δεν έγινε κατορθωτή η λειτουργία του, αφού σύμφωνα με τις μετέπειτα πολιτικές ηγεσίες της Ελλάδας, είχε ένα «ελάττωμα»! Και το «ελάττωμά» του ήταν η χρήση ρωσικού λογισμικού, το οποίο λειτουργούσε θετικά για την ανεξαρτησία των ελληνικών υπηρεσιών, οι οποίες θα αποκτούσαν έτσι τη δυνατότητα να λειτουργούν χωρίς «κανένα άλλο μάτι» να αντιλαμβάνεται τους χώρους ενδιαφέροντος και έρευνας από την πλευρά της Ελλάδας.

Η εμπλοκή Ισραηλινών και αμερικανών ήταν σχεδόν άμεση και ενώ αρχικά κατάφεραν να «παγώσουν» την λειτουργία του συγκεκριμένου γεωγραφικού συστήματος επιτήρησης (GIS) της ΕΥΠ, στη συνέχεια, επί κυβερνήσεων του Γ. Παπανδρέου προχώρησαν και ένα βήμα παρά πέρα...

Έτσι, ο τότε Διοικητής της ΕΥΠ κ. Κ. Μπίκας (έχοντας την πολιτική προστασία του τότε πρωθυπουργου αλλά και του τότε υπουργού Προστασίας του Πολίτη κ. Μ. Χρυσοχοΐδη) αποφάσισε να καταγγείλει την προμήθεια του συστήματος και να οδηγήσει στη Δικαιοσύνη (στέλνοντας σαφές μήνυμα "παραδειγματισμού", αλλά και "αφοσίωσης") έναν μεγάλο αριθμό εμπλεκόμενων υπαλλήλων και στελεχών της ΕΥΠ, εκθέτοντας έτσι όχι μόνο την αξιοπιστία περί αντικειμενικότητας λειτουργίας της ΕΥΠ, αλλά και τον θεσμικό ρόλο της συγκεκριμένης υπηρεσίας, η οποία σε ελάχιστο χρονικό διάστημα μετατράπηκε σε υπηρεσία – σκιά των πραγματικών δυνατοτήτων της.
Άλλωστε, ο κ. Κ. Μπίκας ενεπλάκη, όπως αποκαλύπτεται πάλι τελευταία και με τη λίστα Λαγκάρντ, [με την μετακίνηση στις Βρυξέλλες πράκτορα της υπηρεσίας, ο οποίος είχε αναλάβει να… παρακολουθεί επαφές σχετικές με οικονομικά στοιχεία που αφορούσαν την Ελλάδα (βέβαια, η μετακίνηση του συγκεκριμένου πράκτορα έγινε επίσημα και το ελληνικό δημόσιο πλήρωσε για την μεταφορά της οικοσκευής του 9.000 ευρώ – άραγε πόσα έδωσε για την επιστροφή ή μήπως πούλησε τα έπιπλα εκεί;)].
Για το θέμα του GIS είχαν υποβληθεί σειρά ερωτήσεων από τον κ. Νικ. Νικολόπουλο (ο οποίος δικαιώθηκε στην προσπάθειά του να αναδείξει την αλήθεια), όπως άλλωστε και οι κ.κ. Τσούκαλης, Οικονόμου και Πανούσης (τότε βουλευτές της ΔΗΜΑΡ) που κατέθεσαν σχετικές ερωτήσεις (περίεργος ήταν ο ρόλος δημοσιευμάτων τότε, -ιδιαίτερα εκείνων του κ. Κ. Βαξεβάνη- που επιχειρούσαν να πείσουν –με τι πηγές πληροφόρησης άραγε;- για την μη χρηστικότητα και την μη αποδοτικότητα του –ήδη με απόλυτη επιτυχία δοκιμασμένου- συστήματος GIS της ΕΥΠ...

Στη συνέχεια της υπόθεσης, αν και δικαιώθηκαν στα Ελληνικά δικαστήρια τόσο η εταιρεία που προμήθευσε το σύστημα GIS (στα οποία προσέφυγε επειδή η ΕΥΠ του κ. Μπίκα αρνούνταν να πληρώσει το ποσό αγοράς του συστήματος), όσο και όλοι οι εμπλεκόμενοι υπάλληλοι και στελέχη της ΕΥΠ, κανένας δεν έκανε μέχρι σήμερα κάποια αναφορά για την επαναφορά σε λειτουργική κατάσταση (χρειάζεται άραγε συντήρηση εξαρτημάτων του) του συστήματος GIS, το οποίο μπορεί να συμβάλει τα μέγιστα στην έγκαιρη προειδοποίηση των ελληνικών αρμοδίων υπηρεσιών (ΕΥΠ, ΕΛ.ΑΣ.,Λιμενικό, Συνοριοφυλακή κ.α.) προκειμένου να αναχαιτίζονται οι είσοδοι των λαθρομεταναστών, πριν οι τελευταίοι βρεθούν εντός της Ελληνικής Επικράτειας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου