ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΚΑΤΑΡΚΤΙΚΟΥ ΠΟΡΙΣΜΑΤΟΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ, ΠΟΥ Η ΣΥΓΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ ΚΑΤΕΒΑΣΕ ΑΠΌ ΤΟ SITE ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΜΕΤΆ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΈΣ ΤΟΥ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015
Χρειάστηκαν πολλές αναθεωρήσεις προκειμένου να εκτιναχθεί στα ύψη η εκτίμηση του δημοσιονομικού ελλείμματος του 2009.
Τελικά το δημοσιονομικό έλλειμμα ως ποσοστό του ΑΕΠ αυξήθηκε υπέρμετρα από 11,9%, στην πρώτη αναθεώρηση, σε 15,8% στην τελευταία.
Ένα από τα πιο προκλητικά παραδείγματα παραποίησης του δημοσιονομικού
ελλείμματος αφορά τις υποχρεώσεις των δημόσιων νοσοκομείων.
Στην Ελλάδα, όπως και στις υπόλοιπες χώρες της
ΕΕ, προμηθευτές εφοδιάζουν τα δημόσια νοσοκομεία με φαρμακευτικά προϊόντα και ιατρικό εξοπλισμό.
Οι προμήθειες αυτές συνήθως αποπληρώνονται σε ημερομηνία μεταγενέστερη
της ημερομηνίας παράδοσης, λόγω των απαιτούμενων από το Ελεγκτικό Συνέδριο διαδικασιών για τη θεώρηση των τιμολογίων.
Εντοπίσαμε πως τον Σεπτέμβριο του 2009 συσσωρεύθηκε υπέρμετρος
αριθμός μη θεωρημένων νοσοκομειακών οφειλών από τα έτη 2005-2008, με τη
συνολική αξία τους να παραμένει άγνωστη. Στις 2 Οκτωβρίου 2009, στο πλαίσιο των καθιερωμένων
διαδικασιών της Eurostat, η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία της Ελλάδος (ΕΣΥΕ) έστειλε στη Eurostat τους
προβλεπόμενους πίνακες κοινοποίησης χρέους και ελλείμματος.
Σ’ αυτούς περιλαμβανόταν μια κατά προσέγγιση εκτίμηση των νοσοκομειακών υποχρεώσεων, ύψους 2,3
δις ευρώ, με βάση τη σχετική εκτίμηση που, όπως συνήθως, είχε διεξαχθεί από την ΕΣΥΕ.
Στην κοινοποίηση όμως της 21ης Οκτωβρίου 2009, το παραπάνω ποσό είχε
αυξηθεί τεχνητά κατά 2,5 δις ευρώ. Κατ’ αυτό τον τρόπο το σύνολο των υποχρεώσεων υψώθηκε στα 4,8 δις
ευρώ.
Οι ευρωπαϊκές αρχές αρχικά αμφισβήτησαν αυτό το νέο
ποσό, δεδομένων των ασυνήθιστων περιστάσεων και των ύποπτων συνθηκών υπό τις οποίες είχε αυξηθεί.
Μία από τις
πολλές περιπτώσεις παραποίησης δεδομένων αφορά 17
Δημόσιες
Επιχειρήσεις και Οργανισμούς (ΔΕΚΟ). Η ΕΣΥΕ4 και η Eurostat, μεταφέροντας
τις υποχρεώσεις των 17 ΔΕΚΟ από τον τομέα των Μη Χρηματοπιστωτικών
Επιχειρήσεων στον
τομέα της Γενικής Κυβέρνησης το 2010, αύξησαν το
δημόσιο χρέος του 2009
κατά 18,2 δις ευρώ.
Η εν λόγω ομάδα επιχειρήσεων είχε Επιχειρήσεων έπειτα από επαλήθευση και έγκριση
της Eurostat.
Είναι σημαντικό να τονιστεί ότι δεν μεσολάβησαν οποιεσδήποτε
αλλαγές σ’ αυτό το ζήτημα στους μεθοδολογικούς κανονισμούς ESA95 μεταξύ 2000 και 2010.
Μάλιστα, η αναταξινόμηση πραγματοποιήθηκε χωρίς να διεξαχθούν οι απαραίτητες και προβλεπόμενες μελέτες. Έγινε σε ελάχιστο χρονικό διάστημα, κυριολεκτικά εν μία νυκτί και μάλιστα αφού πρώτα διαλύθηκε το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΛΣΤΑΤ.
Κατ’ αυτόν τον τρόπο, ο πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ κατόρθωσε
να επιβάλει
τις εν λόγω αλλαγές χωρίς να χρειαστεί να απαντήσει ερωτήσεις
των
μελών του Διοικητικού Συμβουλίου.
Έτσι, ο ρόλος των εθνικών εμπειρογνωμόνων
αγνοήθηκε εντελώς και έγιναν τα αντίθετα από όσα προέβλεπαν οι Κανονισμοί ESA95.
Συνεπώς, παραβιάστηκαν τα θεσμοθετημένα κριτήρια για
την ταξινόμηση
των οικονομικών μονάδων στον τομέα της Γενικής Κυβέρνησης.
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου