Υπεγράφη στο Μέγαρο Μαξίμου η συμφωνία του ΟΛΠ με την Cosco
Παραχώρηση για 35 χρόνια – 25 Νοε. 08
Υπεγράφη το μεσημέρι της Τρίτης η σύμβαση μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και της κινεζικής CΟSCΟ για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά τα επόμενα 35 χρόνια έναντι 4,3 δισ. ευρώ.
Στις δηλώσεις του ο Κ.Καραμανλής εξήρε το επίπεδο των οικονομικών σχέσεων των δύο χωρών, χαρακτήρισε στρατηγική την ελληνοκινεζική οικονομική σχέση και τόνισε ότι γίνεται πολύ σημαντική δουλειά στον τομέα αυτό.
Ο Κώστας Καραμανλής χαρακτήρισε καίριο το ρόλο της Κίνας στις παγκόσμιες οικονομικές εξελίξεις, ειδικά την περίοδο χρηματοπιστωτικής κρίσης που διανύουμε και έδωσε έμφαση στη συμφωνία που υπογράφηκε για την παραχώρηση του σταθμού διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, μεταξύ του ΟΛΠ και της εταιρείας COSCO.
10 Ιανουαρίου 2008, Ανακοίνωσή του ΠΑΣΟΚ:
«Η κυβέρνηση Καραμανλή αποκαλύπτει για μια ακόμη φορά ότι, πίσω από τον “μεταρρυθμιστικό μανδύα” που ενδύεται, επιχειρεί να κρύψει τις αντιλαϊκές και αυταρχικές επιλογές της, που στην προκειμένη περίπτωση έχουν στόχο το ξεπούλημα των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης σε ιδιωτικά συμφέροντα.»
Στις 3 Μαρτίου 2009, η Νομαρχιακή Επιτροπή ΠΑΣΟΚ Πειραιά και Νήσων με ανακοίνωση της σημείωνε:
«Η διαδικασία ξεπουλήματος του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ ήταν στημένη και προαποφασισμένη από την κυβέρνηση Καραμανλή στα πλαίσια του άκρατου νεοφιλελευθερισμού (…) όλα τα προηγούμενα χρόνια η πολιτική του ΠΑΣΟΚ βασίστηκε στη διαφύλαξη του δημόσιου ελέγχου του ΟΛΠ (…) Το ΠΑΣΟΚ καταγγέλλει το ξεπούλημα των λιμανιών και δεσμεύεται ότι θα κάνει ό,τι μπορεί να ανατρέψει μια ακόμα πράξη ντροπής της ΝΔ…»
Τον Απρίλιο του 2008 ο μετέπετα πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση προς τον τότε πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή με θέμα:
«Τις ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας που επιχειρεί η κυβέρνηση»(!!!).
Στο κείμενο της Ερώτησης ανέφερε: “Αν υλοποιηθούν τα σχέδια της κυβέρνησης” για την “πλήρη ιδιωτικοποίηση δημόσιων επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας”, η Ελλάδα “θα είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα, στην οποία τα μεγαλύτερα λιμάνια, το σύνολο των μεγάλων αεροδρομίων, οι τηλεπικοινωνίες, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και άλλοι ζωτικοί τομείς της οικονομίας θα είναι ιδιωτικοί ή και θα ελέγχονται από αντίστοιχους οργανισμούς άλλων χωρών”. Και καταλήγει: “Αυτή η πολιτική είναι και ξεπερασμένη και αποτυχημένη. Την εφάρμοσαν μόνο στο παρελθόν ακραία νεοφιλελεύθερες κυβερνήσεις όπως της κ. Θάτσερ και του κ. Μητσοτάκη”.»
Στις 10 Μαΐου 2008 η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Ελπ. Τσούρη δήλωνε:
«Το ΠΑΣΟΚ καταγγέλλει τη σημερινή κυβέρνηση για την απόφασή της να πουλήσει εθνικής σημασίας, αλλά και ασφάλειας, περιουσιακά στοιχεία, (…) ο δημόσιος έλεγχος και η διαχείριση των λιμενικών μας υποδομών αποτελεί βιώσιμη επιλογή, λόγω της κερδοφορίας και της δυνατότητας χρηματοδότησης των υπό εξέλιξη επενδυτικών τους σχεδίων και, επιβάλλεται, λόγω του στρατηγικού χαρακτήρα και ρόλου τους στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.»
Πώς ο ΓΑΠ μεταμορφώθηκε .
«Με κινεζική προτεραιότητα ανοίγει ο φάκελος των αποκρατικοποιήσεων από την κυβέρνηση καθώς στην Αθήνα βρίσκεται ήδη ο επικεφαλής της Cosco, “κάπτεν” Γουέι Ζιαφού, ο οποίος την Παρασκευή θα συναντηθεί με τον πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου. Τις επόμενες ημέρες, εξάλλου, αναμένεται να τεθεί το ζήτημα των αποκρατικοποιήσεων σε ειδική συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου.» Αυτά έγραφε το ΒΗΜΑ.
Παραχώρηση για 35 χρόνια – 25 Νοε. 08
Υπεγράφη το μεσημέρι της Τρίτης η σύμβαση μεταξύ του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά και της κινεζικής CΟSCΟ για την παραχώρηση της εκμετάλλευσης του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά τα επόμενα 35 χρόνια έναντι 4,3 δισ. ευρώ.
Στις δηλώσεις του ο Κ.Καραμανλής εξήρε το επίπεδο των οικονομικών σχέσεων των δύο χωρών, χαρακτήρισε στρατηγική την ελληνοκινεζική οικονομική σχέση και τόνισε ότι γίνεται πολύ σημαντική δουλειά στον τομέα αυτό.
Ο Κώστας Καραμανλής χαρακτήρισε καίριο το ρόλο της Κίνας στις παγκόσμιες οικονομικές εξελίξεις, ειδικά την περίοδο χρηματοπιστωτικής κρίσης που διανύουμε και έδωσε έμφαση στη συμφωνία που υπογράφηκε για την παραχώρηση του σταθμού διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι του Πειραιά, μεταξύ του ΟΛΠ και της εταιρείας COSCO.
10 Ιανουαρίου 2008, Ανακοίνωσή του ΠΑΣΟΚ:
«Η κυβέρνηση Καραμανλή αποκαλύπτει για μια ακόμη φορά ότι, πίσω από τον “μεταρρυθμιστικό μανδύα” που ενδύεται, επιχειρεί να κρύψει τις αντιλαϊκές και αυταρχικές επιλογές της, που στην προκειμένη περίπτωση έχουν στόχο το ξεπούλημα των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης σε ιδιωτικά συμφέροντα.»
Στις 3 Μαρτίου 2009, η Νομαρχιακή Επιτροπή ΠΑΣΟΚ Πειραιά και Νήσων με ανακοίνωση της σημείωνε:
«Η διαδικασία ξεπουλήματος του ΣΕΜΠΟ του ΟΛΠ ήταν στημένη και προαποφασισμένη από την κυβέρνηση Καραμανλή στα πλαίσια του άκρατου νεοφιλελευθερισμού (…) όλα τα προηγούμενα χρόνια η πολιτική του ΠΑΣΟΚ βασίστηκε στη διαφύλαξη του δημόσιου ελέγχου του ΟΛΠ (…) Το ΠΑΣΟΚ καταγγέλλει το ξεπούλημα των λιμανιών και δεσμεύεται ότι θα κάνει ό,τι μπορεί να ανατρέψει μια ακόμα πράξη ντροπής της ΝΔ…»
Τον Απρίλιο του 2008 ο μετέπετα πρωθυπουργός Γ. Παπανδρέου κατέθεσε Επίκαιρη Ερώτηση προς τον τότε πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή με θέμα:
«Τις ιδιωτικοποιήσεις δημόσιων επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας που επιχειρεί η κυβέρνηση»(!!!).
Στο κείμενο της Ερώτησης ανέφερε: “Αν υλοποιηθούν τα σχέδια της κυβέρνησης” για την “πλήρη ιδιωτικοποίηση δημόσιων επιχειρήσεων στρατηγικής σημασίας”, η Ελλάδα “θα είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα, στην οποία τα μεγαλύτερα λιμάνια, το σύνολο των μεγάλων αεροδρομίων, οι τηλεπικοινωνίες, η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και άλλοι ζωτικοί τομείς της οικονομίας θα είναι ιδιωτικοί ή και θα ελέγχονται από αντίστοιχους οργανισμούς άλλων χωρών”. Και καταλήγει: “Αυτή η πολιτική είναι και ξεπερασμένη και αποτυχημένη. Την εφάρμοσαν μόνο στο παρελθόν ακραία νεοφιλελεύθερες κυβερνήσεις όπως της κ. Θάτσερ και του κ. Μητσοτάκη”.»
Στις 10 Μαΐου 2008 η πολιτική εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Ελπ. Τσούρη δήλωνε:
«Το ΠΑΣΟΚ καταγγέλλει τη σημερινή κυβέρνηση για την απόφασή της να πουλήσει εθνικής σημασίας, αλλά και ασφάλειας, περιουσιακά στοιχεία, (…) ο δημόσιος έλεγχος και η διαχείριση των λιμενικών μας υποδομών αποτελεί βιώσιμη επιλογή, λόγω της κερδοφορίας και της δυνατότητας χρηματοδότησης των υπό εξέλιξη επενδυτικών τους σχεδίων και, επιβάλλεται, λόγω του στρατηγικού χαρακτήρα και ρόλου τους στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας.»
Πώς ο ΓΑΠ μεταμορφώθηκε .
«Με κινεζική προτεραιότητα ανοίγει ο φάκελος των αποκρατικοποιήσεων από την κυβέρνηση καθώς στην Αθήνα βρίσκεται ήδη ο επικεφαλής της Cosco, “κάπτεν” Γουέι Ζιαφού, ο οποίος την Παρασκευή θα συναντηθεί με τον πρωθυπουργό κ. Γ. Παπανδρέου. Τις επόμενες ημέρες, εξάλλου, αναμένεται να τεθεί το ζήτημα των αποκρατικοποιήσεων σε ειδική συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου.» Αυτά έγραφε το ΒΗΜΑ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου